הקמת איצטדיון בדרום העיר בעלות של כ – 440 מיליון ₪ והמחלפים והגשרים במנהרות הכרמל בעלות של 340 מיליון ₪ הם הפרוייקטים הגדולים במוקד העשייה של עיריית חיפה לשנה הקרובה

השנה הועברו לראשונה 20 מיליון ₪ מתקציב הפעולות לתקציב הפיתוח. הפרוייקטים הגדולים ביותר של עיריית חיפה לשנת 2010 הם הקמת איצטדיון ע"ש סמי עופר בדרום העיר, בעלות של כ – 440 מיליון ₪ [הפרויקט העירוני הגדול ביותר בישראל] והקמת המחלפים והגשרים במנהרות הכרמל. פרוייקטים נוספים בתקציב הפיתוח של העירייה הם בניית טריבונות במגרשי אבי רן, סלילת כבישים, בעלות של 340 מיליון ₪, כגון המשך כביש אבן גבירול, דרך הקישון והמשך תיכנון מחלף אלנבי ההגנה.

בתקציב השוטף לשנת 2010 בולטת ירידה בסך 125 מיליון ₪ המיועדים להקמת תאגיד המים שינהל מיום 1.1.2010 את תקציבו באופן עצמאי. בולטת גם עליה בשכר עבודה הנובעת מחוק הצמדת דמי הפנסיה לגימלאים, למדד עפ"י חוק ההסדרים במשק, כאשר 30 מיליון ₪ הושתו על העירייה לכיסוי האמור לעיל, רטרואקטיבית משנת 2002.

בתקציב פעולות העירייה תהיה תוספת של 38 מיליון ₪ והוא יעמוד על 622 מיליון ₪. התוספות בתקציב הפעולות לשנת 2010 למינהלים, לאגפים ולתאגידים העירוניים מאפיינים את מדיניות העירייה לשנת העבודה 2010.

תוספת למערכת החינוך של 7.86 מיליון ₪ בשנת 2010 , לתיגבור פרוייקט הרצף חינוכי מהגן ועד התיכון לרבות בית ספר להורים ו – 2 מיליון ₪ לתוכניות מצויינות. להפקת אירועים הוקצבו 3.2 מיליון ₪ ,כמו כן תוקצבו הקמת 2 מרכזים קהילתיים בשכונות עבאס וחליסה, תוספת פעילות במתנ"סים, הקמת 2 מועדוני נוער טיפוליים בהדר ובקריית אליעזר ו - 2 מרכזים לנוער מיוצאי אתיופיה, פרוייקט תנופה במגזר הערבי, איתור וליווי ילדים בגיל הרך ואיחוד בתי הספר רעות וויצו ליאו-בק.

תקציב הרווחה יגדל בכ – 5.67 מיליון ₪ 25% מהם תקציב עירוני והשאר ממשלתי, מינהל התיפעול יקבל 5.2 מיליון ₪ , השנה יושם דגש גם על פעילות לשיווק העיר ואגף הדוברות יקבל לשם כך תוספת תקציבית. 3 מיליון ₪ הוקצבו לנושא הגברת האבטחה בשכונות בעקבות הפקת הלקחים מהפרוייקט הניסויי בשכונת בת – גלים.

גם בתקציב התאגידים העירוניים תוספות משמעותיות. אתו"ס 800 אלף ₪, התיזמורת הסימפונית תקבל 250 אלף ₪, עמותה לפיתוח תיירות 200 אלף ₪ המוזיאונים 300 אלף ₪, אגד ערים לביוב כ – 5.9 מיליון ₪ ואגד ערים לכיבוי אש 480 אלף ₪ העמותה לקליטת עליה תוספת תקציבית של 1.43 מיליון ₪.

הארנונה בחיפה לא תעלה , זו השנה השישית ברציפות , מעבר למתחייב בחוק בשיעור של 1.63% ובעקבות תיגבור אכיפת הגביה ההערכה במינהל הכספים היא כי תעמוד על 1.065מיליארד ₪ . הכנסות נוספות הן 319 מיליון ₪ השתתפות המדינה בתקציבי החינוך והרווחה, 8 מיליון ₪ מהכרמלית ו – 163 מיליון ₪ הכנסות שונות.

השלמת "הפעימה האחרונה" של הארנונה בהסדר שנקבע עם בתי הזיקוק , [אשר מעתה ישלמו ארנונה בכל שנה בסך 30 מיליון ₪ ]איפשרה את הורדת הארנונה בהדר ובעיר התחתית כפי שנקבע בצו המיסים אותו אישרה מועצת העיר. החלטה זו היא פרי מדיניות ראש העיר והגברת יעילות מערך אכיפת הגביה של העירייה אשר קלט עובדים איכותיים למטרה זו.

מנכ"ל עיריית חיפה שמואל גנץ אמר כי :" תקציב שנת 2010 משקף את היעדים השאפתניים אותם הציבה הנהלת העירייה. התקציב אמור להגדיל את סל השירותים הניתן לתושב ולשפר את איכות החיים בעיר. עיריית חיפה יכולה להציג תקציב מאוזן רק משום ההתנהלות האחראית של העירייה שיצרה בשנים האחרונות איתנות פיננסית המאפשרת לה להציג תקציב מרשים שכזה".

0 Comments:

Post a Comment



 
בלוג זה הינו הבלוג הרשמי של ראש העיר חיפה