בחיפה, נחנך השבוע משכנו החדש של בית המשפט לעניינים מקומיים. קרוב למיליון ₪, הושקעו בהתאמת המבנה, הסמוך להיכל בתי המשפט בעיר התחתית והתאמתו לצרכי בית המשפט על מנת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
שטח המבנה החדש 650 מ"ר והוא כולל את מזכירות בית המשפט, ארכיון התיקים, שלושה אולמות שיפוט ולשכות שופטים.
בבית המשפט, שפעל עד כה במבנה מיושן בשכונת הדר, נפתחים מדי שנה, יותר מ - 15 אלף תיקים, הנוגעים לעבירות בתחומי התכנון והבניה, רישוי עסקים, חוקי עזר, חנייה וכדו'. מנהל בית המשפט צבי זלצר, אמר בדברי ברכתו: "ציבור האזרחים, עורכי הדין, השופטים והעובדים ייהנו מעתה מנגישות נוחה, תנאים הולמים כיאה לבית משפט במדינת ישראל".
בדברי ברכתה אמרה נשיאת בית המשפט המחוזי השופטת בילהה גילאור כי היא "מאחלת שבית המשפט הבא אותו תפתח בחיפה יהיה בית המשפט לנושאים כלכליים". השופט אהוד רקם נשיא בית משפט השלום אמר כי " נגמרה התקופה שבית המשפט לעניינים מקומיים היה בבחינת "עבודות שירות" לשופטים. המציאות הוכיחה את נחיצותו של בית המשפט הזה והמציאות קיבעה את מעמדו".
סגן ומ"מ ראש העיר חדוה אלמוג אמרה כי "בתור יושבת ראש ועדת המשנה לתכנון ובניה יש קשר ישיר בין העבודה הנעשית בוועדה לבין מה שמתרחש בבית המשפט. ואני שמחה על כך שגם על ההחלטות שלנו יש מערכות בקרה ואכיפה. המערכות בסופו של דבר משלימות אחת את השנייה. היום בנוסף לאיכות השיפוט יש כבוד לבאים להישפט.

0 Comments:

Post a Comment



 
בלוג זה הינו הבלוג הרשמי של ראש העיר חיפה